Google Ads – jak działa Planer i jakie typy reklam mamy do wyboru?
Google Ads to rewolucyjne podejście do reklamy, które sprawia, że to rozwiązanie jest znacznie lepsze od wielu innych rozwiązań oferowanych przez konkurencyjne firmy.
Oczywiście, sprawnie przeprowadzona akcja marketingowa wymaga holistycznego podejścia, dlatego nie należy się ograniczać tylko do Google Ads. Warto jednak wiedzieć, że to rozwiązanie jest bardzo dobre, wysoce skuteczne i warto jest włączyć je do repertuaru swojej strategii marketingowej. W tym artykule wyjaśnimy zasady działania Planera słów kluczowych oraz podstawowe typy reklam, które możemy użyć decydując się na kampanie Google Ads.
Reklama Google Ads – jakie typy reklam mamy do wyboru?
Google Ads oferuje różne formaty reklam. Najpopularniejsze ograniczają się do tekstowych, graficznych i video. Reklamy tekstowe wyświetlają się jako linki sponsorowane. Klient widzi chwytny nagłówek, mogący przekierować na stronkę adres URL oraz tekst samej reklamy. Natomiast reklamy graficzne to dobrze znane banery, których grafika ma zainteresować potencjalnych odbiorców a po kliknięciu których wędrujemy wprost na stronę reklamodawcy. Reklamy video natomiast spotkamy w serwisie YouTube. Mogą być wyświetlane zaraz na początku filmu lub jako przerywnik. Im ciekawszy filmik reklamowy, tym większa szansa na sukces. Ponadto do wyboru mamy kampanie produktowe. Ta oferta google ads polega na wyświetlaniu miniaturki grafiki wraz z ceną oferowanego produktu. Jej kliknięcie skutkuje przeniesieniem na stronę sklepu. Ponadto wszyscy dobrze znamy reklamy w serwisie Gmail.com. Spersonalizowane reklamy pojawiają się na samej górze skrzynki odbiorczej. Ostatnią dobrze nam znaną formą jest remarketing, czyli wyświetlanie treści reklamy w odpowiedzi na styczność klienta z usługą czy produktem w ostatnim czasie. Oznacza to, że klientowi wyświetla się reklama dokładnie tej usługi czy produktu, za którym szperał w ostatnim czasie w sieci.
Planer Google Ads
Oferta Google Ads nie zadziała, jeżeli nie dobierzemy odpowiednich słów kluczowych. Jakie narzędzia pomagają nam w takim razie w doborze odpowiednich słów kluczowych? Jednym z nich jest Planer Google Ads, który sprawia, że reklama Google Ads jest zdecydowanie skuteczna. Jest to bezpłatna narzędzie, które bazuje na danych zgromadzonych przez firmę Google w ostatnich 7 – 10 dniach. Generalnie mówiąc, firma Google analizując zapytania milionów użytkowników swojej przeglądarki pomaga Ci powiązać swoje reklamy poprzez słowa kluczowe z ludźmi, którzy szukają podobnych produktów i usług do tych oferowanych przez Twoją firmę. Ty wykorzystujesz narzędzie, a całą pracą robi za Ciebie Google. Kampanie Google Ads to właściwie przyjemność.