Biuro rachunkowe w Katowicach – szeroki zakres usług
Biuro rachunkowe jest przedsiębiorstwom, które pomaga firmom i osobom prywatnym w obsłudze podatków oraz w kontaktach z takimi instytucjami państwowymi jak: Urząd Skarbowy, ZUS, GUS itp.
Oferta biura rachunkowego
Biuro rachunkowe zapewnia całościową obsługą dla danego przedsiębiorstwa. A do tej zalicza się m.in. zajmowanie się na bieżąco księgowością, obsługę płacową oraz kadrową, kwestie związane z bezpieczaeństwem pracy i szkoleniami BHP. Co istotne, każde biuro rachunkowe nie działa jak działalność gospodarcza, a wymaga posiadania specjalnych uprawnień i systemów, które zapewniają bezpieczeństwo. Wiąże się to z faktem, że w posiadaniu biura jest wiele danych na temat działalności wielu firm, których wyciek mógłby mieć poważne, negatywne następstwa. Odrębną kwestię stanowi też konieczność dbania o dane klientów, z którymi rozwiązano współpracę.
Biuro rachunkowe w Katowicach – jakie usługi oferuje?
W każdym regionie Polski można znaleźć biuro rachunkowe, z którym można nawiązać współpracę. Dotyczy to także południowego regionu kraju i takich miejscowości jak np. Katowice i inne, duże miasta. Co wchodzi w zakres oferty takich biur?Zgodnie z art. 71 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. biura prowadza dokumentację działalności klientów i księgi rachunkowe. Dodatkowo prowadzą też dokumentację inwentaryzacyjną i przedstawiają sprawozdania finansowe. Ważne jest właściwe dbanie o tajemnice handlowe i przechowywanie w należyty sposób dokumentów, bez możliwości wprowadzania w nich niewłaściwych zmian i ochrona przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Biuro rachunkowe w Katowicach – kwestie związane z ubezpieczeniem
Każda działalność niesie ze sobą ryzyko ponoszenia strat, co wymaga posiadania ubezpieczenia. Jak wygląda ta kwestia w przypadku biura rachunkowego? Dokładnie precyzują ją przepisy. Zgodnie z art. 76 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. przedsiębiorcy, którzy prowadza biuro rachunkowe i współpracują z innymi podmiotami w zakresie np. prowadzenia ksiąg mają obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia o odpowiedzialności cywilnej za szkody, które powstały w efekcie prowadzonej działalności. Właściwe zabezpieczenia pozwalają zadbać o bezpieczeństwo biura w trudnych i nieprzewidzianych sytuacjach kryzysowych.
Te zaś wiążą się nierozerwalnie z faktem, że biura są specyficznymi miejscami pracy, które posiadają specjalne uprawnienia do wykonywania usług m.in. prowadzenia ksiąg rachunkowych. Ponadto wymagane są też certyfikaty, wpisanie do rejestru biegłych rewidentów lub wpisy na listę doradców podatkowych.