Co wyróżnia certyfikowanych partnerów Google?
Na stronach internetowych agencji marketingowych często zauważyć można logo Partner Google i informację, iż agencja jest certyfikowanym partnerem Google. Wielu klientów poszukujących agencji do współpracy zastanawia się, co to tak naprawdę znaczy. Kim zatem jest ten certyfikowany partner Google?
Kim jest certyfikowany partner Google?
Odpowiadając ogólnie na to pytanie, powiedzieć można, że Certyfikowani partnerzy google to eksperci w dziedzinie realizacji kampanii reklamowych z wykorzystaniem narzędzi reklamowych Google. To agencje, w których pracują specjaliści posiadający wiedzę, umiejętności i doświadczenie w tym zakresie. Partnerem Google nie może być każdy. Warunkiem jest uzyskanie certyfikatu Google Adwords Partner oraz spełnienie dodatkowych warunków dotyczących realizacji kampanii reklamowych.
Eksperci w realizacji kampanii reklamowych
Jak wspomniano, zanim agencja reklamowa będzie mogła uzyskać status certyfikowanego partnera Google, musi wcześniej uzyskać certyfikat Google Adwords Partner. Aby to zrobić, konieczne jest zdanie dwóch egzaminów. Pierwszy dotyczy podstawowej wiedzy z zakresu realizacji kampanii reklamowych w Google Ads. Drugi egzamin zdać należy z jednej wybranej dziedziny. Mowa tu o reklamie mobilnej, reklamie video, reklamie w sieci reklamowej oraz o reklamie w Zakupach Google. Po zdaniu egzaminów i uzyskaniu certyfikatu Adwords Partner, agencja może starać się o tytuł certyfikowanego partnera Google.
Kryteria dla certyfikowanych partnerów Google
Certyfikowani partnerzy Google muszą spełniać konkretne wymagania stawiane przez Google. Po pierwsze, muszą regularnie wykazywać wzrost przychodów z reklam oraz wzrost liczby swoich klientów. Po drugie, muszą wydawać określone środki na realizację kampanii reklamowych. Spełniony musi być 90-dniowy wymóg dotyczący wydatków na kampanie reklamowe w wysokości nie mniejszej niż 10 tys. dolarów. Oznacza to, że certyfikowani partnerzy to agencje, które rzeczywiście specjalizują się w reklamie Google i mają w tym zakresie ogromne doświadczenie.
Firma, poszukująca agencji marketingowej do współpracy przy realizacji kampanii reklamowych w Google, postawić powinna właśnie na certyfikowanego partnera. To gwarancja realizacji usługi w najwyższej jakości, co przełoży się na szybki zwrot inwestycji i osiągnięcie oczekiwanych przychodów.