Storytelling
Jednym z ciekawszych form marketingu jest storytelling. Czym jest storytelling? Jak wykorzystać storytelling w marketingu? Jak zastosować to narzędzie?
Storytelling
Najprościej rzecz mówiąc, pojęcie to odnosi się do opowiadania historii i marketingu narracyjnego. Mimo tego, że to dosyć spore wyzwanie dla przedsiębiorców, coraz chętniej sięgają oni po to narzędzie w działaniach marketingowych.
Storytelling marketing
Ten instrument jest o tyle skuteczny, że nie jest natrętny i nie wymusza na kliencie zakupu danego produktu. Odbiorcy nie zawsze chętnie odnoszą się do reklam, natomiast marketing narracyjny może być powiewem świeżości. Jego siłą napędową jest opieranie się na emocjach i odczuciach klienta, jednakże z zachowaniem subtelności.
Skuteczna strategia marketingowa
Ciekawa historia sprawi, że zbudujemy z klientem więź, dążąc do większego poziomu lojalności i zaangażowania klienta. Storytelling w marketingu daje wiele nowych możliwości. Firma może stworzyć zabawną lub wzruszającą historię, która wywoła pozytywne odczucia w odbiorcy. Tworząc strategię marketingową pamiętajmy o tym, że w pamięci ludzi zostaną określone emocje, jakie wzbudziła w nich dana kampania. Dzięki temu zapamięta on daną markę i obdarzy ją zaufaniem.
Ciekawa opowieść
Dobre opowiedzenie historii o produkcie lub marce nie jest łatwe. Warto poszukać najlepszych technik, które sprawdzą się w strategii marketingowej. W tym przypadku postawmy na wyobraźnię i nie ograniczajmy się do najłatwiejszych środków. Postawmy na ciekawego bohatera niczym z bajki, który przeżywa konkretne przygody. Możemy także postawić na interesujące scenki czy określone emocje odbiorców. To doskonały sposób na przyciągnięcie ich uwagi, pozostając w umyśle przez długi czas. Przeanalizujmy rynek, podpatrzmy działania konkurencji i stwórzmy coś całkiem nowego, co zainteresuje potencjalnego klienta. Poznanie działań innych firm pozwoli dobrać najbardziej oryginalną formę storytellingu, wyróżniającą się na tle innych.
Jeśli chodzi o storytelling marketing jest obszarem, w którym warto wykorzystać to narzędzie. Opowiedziana historia powinna odnosić się do emocji klienta, co pozwoli pozostać na dłużej w ich pamięci. W marketingu z powodzeniem korzysta się zatem z tego instrumentu, doceniając jego efektowny przekaz i ciekawą formę.