Twoja marka w kampaniach społecznościowych
Kampania to szereg zorganizowanych działań, które prowadzą do realizacji określonego celu. Kampania social media to nic innego, jak te właśnie działania, ale w wirtualnej rzeczywistości. Ich zadaniem jest promować markę oraz skupiać wokół siebie aktywną społeczność. Kampania w social media ma aktywizować i prowokować do działania.
Agresja czy interakcje
Mówi się, że w każdą kampanię wpisane są natarczywość i agresja. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ dobra kampania w mediach społecznościowych ma przede wszystkim mobilizować użytkowników do określonych interakcji czyli po prostu do czynnego dialogu. Samo obserwowanie serwisu internetowego nie jest zadowalające. Oczekuje się jakiejś informacji zwrotnej i zaangażowania. Liczba odbiorców powinna systematycznie wzrastać, bo to szczególnie wpływa na budowanie wizerunku marki i jej autorytetu. Komentowanie, wyrażanie swojej opinii wpływa zacieśnianiu więzi, a to właśnie wpływa na większy ruch oraz sprzedaż. Kampania social media ma angażować, ale poprzez działania, które nie są ani agresywne ani natarczywe, albo przynajmniej na takie nie wyglądają.
Najlepsze kampanie
Kampania w social media to bardzo popularne narzędzie. Co roku pojawia się ranking najlepiej przeprowadzonych takich ofensyw społecznościowych. Popularne kakao, klapki, AliExspress wykorzystały do swojej promocji takie portale, jak Facebook czy Instagram. Kampania w mediach społecznościowych prowadzona jest często na kilku tego typu kanałach. Warunkiem jest co najmniej jeden taki serwis. Choć są one ogromną płaszczyzną do reklamy, to jednak każda kampania social media musi wyróżniać się czymś szczególnym, inaczej zginie w natłoku innych informacji. By kampania w social media była wyrazista, pracują nad tym całe zespoły fachowców.
Zespół od zadań specjalnych
Cała strategia kampanii w serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram, You Tube opracowywana jest przez sztab specjalistów z różnych dziedzin. To dobra grafika, zdjęcia, wartościowe teksty, optymalizacja stron internetowych oraz przede wszystkim dobry produkt lub usługa – bez tego kampania w mediach społecznościowych nie ma racji bytu. Dobrze skonstruowana promuje markę trwale i na wielu płaszczyznach.