Content marketing – o czym szczególnie należy pamiętać?
Content marketing od wielu sezonów jest na linii wzrostu. Dzieje się tak między innymi dlatego, że wyszukiwarka Google promuje treści, które wpisują się w content marketing oferta. Jednak taki rodzaj promocji może być skuteczny tylko wtedy, gdy ktoś w umiejętny sposób posługuje się słowem pisanym. Nierzadko słyszy się różne historie, że firma popełniła jakąś gafę, bo nie była z czymś na bieżąco i uraziła kogoś poprzez swój wpis w social mediach. Co jest zatem ważne w marketingu treści?
Jak wyglądają treści pisane językiem content marketingu?
Content marketing firma – jeśli treści reklamowe mają promować instytucję, wtedy powinny znaleźć się w niej zwroty zachęcające do wykonania określonej czynności (z ang. CTA). Można w ten sposób zachęcić odbiorcę, by zostawił na siebie namiary, podając adres e-mail, czy po prostu kupując określony produkt. Jest wiele takich działań klienta, które mają znaczenie dla firmy. Liczą się również komentarze, w tym opiniujące, konkretne „laurki” za dotychczasowe świadczenie usług i wiele innych.
Content marketing oferta powinna być napisana w taki sposób, by na każdej podstronie znajdowała się inna treść. Chodzi o to, żeby ani odbiorca, ani Google nie dostrzegli powtarzających się zdań. W przeciwnym razie potencjalny klient uzna, że został potratowany „po macoszemu”. Natomiast wyszukiwarka będzie jeszcze bardziej surowa, gdyż może nałożyć filtr na taką stronę, co będzie skutkować spadkiem w jej rankingu wyszukiwań.
Marketing treści to poruszanie danego zagadnienia w ciekawy i wyczerpujący sposób. Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo, że wielu ludzi zapozna się z takimi informacjami nawet wiele miesięcy po tym, jak zostaną opublikowane.
Content marketing trzeba promować
Brzmi to może jak paradoks, ale content marketing firma powinien być tak samo promowany, jak produkty, które są dostępne w serwisie sprzedażowym. To właśnie dzięki nim ostatecznie zwiększa się na przykład baza mailingowa, a ta jest nie do przecenienia.
Gdzie najlepiej „wspominać” o nowych wpisach, na przykład dodanych na blogu firmowym? Najlepszym miejscem na takie wynurzenia jest Facebook, Instagram i LinkedIn, ponieważ są to najpopularniejsze media społecznościowe. Z drugiej strony warto pamiętać, że najbardziej opłaca się promować treści reklamowe tam, gdzie mogą wzbudzać faktyczne zainteresowanie. Jeśli będzie to forum internetowe, warto właśnie tam poinformować, gdzie można doczytać więcej w danej tematyce.