Kalendarze jako sposób na reklamę
Gadżety reklamowe różnego rodzaju stały się obecnie normą, wszyscy przyzwyczaili się do ich otrzymywania. Jednakże firmy które decydują się na ich wyprodukowanie starannie wybierają te, które ich zdaniem najlepiej się sprawdzą.
Kalendarz zawsze potrzebny
Jednymi z tych gadżetów reklamowych, które od wielu lat znaleźć można na rynku są między innymi kalendarze firmowe. Produkowane na zlecenie firm, zawierają wskazane przez nie treści czy zdjęcia i stanowią ciekawy element kampanii reklamowych. Każdy producent kalendarzy zazwyczaj posiada w ofercie właśnie takie produkty, bardzo często to właśnie on zajmuje się wykonaniem projektu na zlecenie klienta. Najczęściej wybierane są przede wszystkim kalendarze z logo, między innymi ze względu na fakt, że najłatwiej je zapamiętać i kojarzyć potem z daną firmą. To właśnie fakt, jak szybko klienci reagują na konkretny produkt i jak bardzo pomaga on potem w identyfikacji firmy wpływa na zainteresowanie nimi jako potencjalnymi gadżetami reklamowymi. Kalendarze cieszą się powodzeniem także z tego względu, że zaliczają się do tych przedmiotów, które są praktycznie niezbędne.
Duża, małe i kieszonkowe
Na wybór kalendarzy firmowych jako popularnej formy reklamy wpływa także bardzo wiele możliwości, jak chodzi o wybór odpowiedniej ich wielkości czy formy. Niemal każdy producent kalendarzy w ofercie posiada przynajmniej kilka wielkości, dzięki czemu klienci bez trudu mogą wyszukać odpowiednie dla siebie. Nieduże, kieszonkowe kalendarze z logo często projektowane są tak, aby wielkością przypominały wizytówki. Znacznie łatwiej bowiem jest je potem schować i mieć zawsze przy sobie. Jednakże tak samo dużym zainteresowaniem cieszą się większe kalendarze firmowe, które poza samym logo zawierają także na przykład zdjęcia produktów danej firmy czy przedstawiające jej ofertę. Wpływ na wybór kalendarzy ma także fakt, iż koszty ich produkcji zwłaszcza przy większych nakładach nie należą do najwyższych. Ponadto z racji tego, iż od wielu lat stanowią one gadżety wykorzystywane w kampaniach reklamowych klienci przyzwyczaili się do nich i nikogo nie trzeba namawiać na ich przyjęcie. Z takiej możliwości zwiększenia rozpoznawalności korzysta bardzo wiele firm, oczywiście wybierając także inne, dostosowane do swoich potrzeb i możliwości gadżety reklamowe.