Nowoczesny system CRM
Nie można mieć wątpliwości, że wiedza to najważniejszy zasób, jaki może mieć firma. Szczególnie istotnym dla funkcjonowania przedsiębiorstwa rodzajem wiedzy jest ta, która odnosi się zarówno do aktualnych, jak i potencjalnych klientów. Jednak samo posiadanie informacji to wciąż nie wszystko. Jedynym sposobem na sukces firmy jest efektywne wykorzystywanie zgromadzonych danych. W jaki sposób można to zrobić? Odpowiedzi na te i inne pytania we wpisie poniżej!
Nowoczesny system CRM
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zarządzanie zarówno danymi, jak i relacjami z klientami jest wykorzystanie nowoczesnego systemu CRM. Jest to nowoczesny system informatyczny, który pozwala zespołom w firmie na rejestrację oraz raportowanie aktywności klientów, na zapis informacji na ich temat, czy też na tworzenie różnego rodzaju statystyk oraz analiz dotyczących relacji klienta z firmą. Co to oznacza w praktyce?
Współcześnie system CRM może gromadzić m.in. takie dane na temat klientów jak ich imię i nazwisko, piastowane stanowisko, mail, telefon oraz inne dane kontaktowe. Dodatkowo aplikacja CRM jest powszechnie wykorzystywana do gromadzenia na niej wszelkich interakcji zachodzących pomiędzy firmą a klientem. W systemie mogą znajdować się zapisy rozmów telefonicznych, wymienione maile oraz informację pochodzące z innych kanałów komunikacji.
Dodatkowo niektóre z systemów CRM pozwalają na automatyczne gromadzenie informacji o klientach. Niezależnie od tego, czy mowa o osobach prawnych, czy też o osobach fizycznych. W praktyce oznacza to, że niektóre aplikacje mają zdolność do automatycznego pobierania danych z LinkedIn, czy też z Krajowego Rejestru Sądowego. Oznacza co, że korzystanie z aplikacji pozwala firmie na uzyskanie pełnego obrazu klienta.
Wykorzystanie systemu w praktyce
Zarządzanie zadaniami, danymi i relacjami z klientem za pomocą systemu CRM pozwala na gromadzenie wszystkich niezbędnych danych w jednym miejscu. Oznacza to, że wszystkie działy firmy zainteresowane informacjami o kliencie mogą uzyskać do nich dostęp w bardzo łatwy sposób. Dzięki takiemu rozwiązaniu zarówno dział marketingu, sprzedaży, jak i obsługi klienta może z łatwością uzyskać wgląd do wszystkich niezbędnych danych.
Pozwala to na uzyskanie poważnej przewagi konkurencyjnej. Ze względu na dostęp do wszystkich danych w jednym miejscu zlikwidowane zostaną chaotyczne działania poszczególnych działów, a ich współpraca ulegnie wzmocnieniu. W praktyce poprawi to zarządzanie zadaniami, obniży koszt działania przedsiębiorstwa, a także przyczyni się do maksymalizacji zysków.
Wybór odpowiedniego systemu CRM
Podstawowym problemem, przed jakim stoi każde przedsiębiorstwo, jest wybranie odpowiedniego systemu CRM. W rzeczywistości może być to zadanie nieco trudniejsze, niż początkowo się wydaje. System zarządzania danymi to skomplikowane i wielofunkcyjne platformy, które zawsze powinny być dostosowane do specyfiki firmy.
Oznacza to, system zarządzania zadaniami oraz danymi znany jako CRM będzie się mocno różnił w zależności od branży, w której zostanie on zastosowany. Nie mniej istotną kwestią jest rozmiar firmy. Jednym z najprostszych sposobów, aby przekonać się co do jakości systemu CRM jest wykorzystanie jego wersji próbnej.