Nowoczesny system CRM
![](https://drogadoniezaleznosci.pl/wp-content/uploads/2020/11/icon-13-1-1024x683.jpg)
Nie można mieć wątpliwości, że wiedza to najważniejszy zasób, jaki może mieć firma. Szczególnie istotnym dla funkcjonowania przedsiębiorstwa rodzajem wiedzy jest ta, która odnosi się zarówno do aktualnych, jak i potencjalnych klientów. Jednak samo posiadanie informacji to wciąż nie wszystko. Jedynym sposobem na sukces firmy jest efektywne wykorzystywanie zgromadzonych danych. W jaki sposób można to zrobić? Odpowiedzi na te i inne pytania we wpisie poniżej!
Nowoczesny system CRM
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zarządzanie zarówno danymi, jak i relacjami z klientami jest wykorzystanie nowoczesnego systemu CRM. Jest to nowoczesny system informatyczny, który pozwala zespołom w firmie na rejestrację oraz raportowanie aktywności klientów, na zapis informacji na ich temat, czy też na tworzenie różnego rodzaju statystyk oraz analiz dotyczących relacji klienta z firmą. Co to oznacza w praktyce?
Współcześnie system CRM może gromadzić m.in. takie dane na temat klientów jak ich imię i nazwisko, piastowane stanowisko, mail, telefon oraz inne dane kontaktowe. Dodatkowo aplikacja CRM jest powszechnie wykorzystywana do gromadzenia na niej wszelkich interakcji zachodzących pomiędzy firmą a klientem. W systemie mogą znajdować się zapisy rozmów telefonicznych, wymienione maile oraz informację pochodzące z innych kanałów komunikacji.
Dodatkowo niektóre z systemów CRM pozwalają na automatyczne gromadzenie informacji o klientach. Niezależnie od tego, czy mowa o osobach prawnych, czy też o osobach fizycznych. W praktyce oznacza to, że niektóre aplikacje mają zdolność do automatycznego pobierania danych z LinkedIn, czy też z Krajowego Rejestru Sądowego. Oznacza co, że korzystanie z aplikacji pozwala firmie na uzyskanie pełnego obrazu klienta.
Wykorzystanie systemu w praktyce
Zarządzanie zadaniami, danymi i relacjami z klientem za pomocą systemu CRM pozwala na gromadzenie wszystkich niezbędnych danych w jednym miejscu. Oznacza to, że wszystkie działy firmy zainteresowane informacjami o kliencie mogą uzyskać do nich dostęp w bardzo łatwy sposób. Dzięki takiemu rozwiązaniu zarówno dział marketingu, sprzedaży, jak i obsługi klienta może z łatwością uzyskać wgląd do wszystkich niezbędnych danych.
Pozwala to na uzyskanie poważnej przewagi konkurencyjnej. Ze względu na dostęp do wszystkich danych w jednym miejscu zlikwidowane zostaną chaotyczne działania poszczególnych działów, a ich współpraca ulegnie wzmocnieniu. W praktyce poprawi to zarządzanie zadaniami, obniży koszt działania przedsiębiorstwa, a także przyczyni się do maksymalizacji zysków.
Wybór odpowiedniego systemu CRM
Podstawowym problemem, przed jakim stoi każde przedsiębiorstwo, jest wybranie odpowiedniego systemu CRM. W rzeczywistości może być to zadanie nieco trudniejsze, niż początkowo się wydaje. System zarządzania danymi to skomplikowane i wielofunkcyjne platformy, które zawsze powinny być dostosowane do specyfiki firmy.
Oznacza to, system zarządzania zadaniami oraz danymi znany jako CRM będzie się mocno różnił w zależności od branży, w której zostanie on zastosowany. Nie mniej istotną kwestią jest rozmiar firmy. Jednym z najprostszych sposobów, aby przekonać się co do jakości systemu CRM jest wykorzystanie jego wersji próbnej.