Prowadzenie Facebooka – robić to samodzielnie, czy zlecić to zadanie specjalistom?

Prowadzenie mającego odnieść duży sukces biznesu jest dziś niezwykle czasochłonna i chociaż formalności z nim związane są co chwil upraszczane, bardzo wiele czasu i energii wymaga marketing i komunikacja ze swoimi grupami docelowymi, do czego używa się dziś współczesnych technologii, w tym mediów społecznościowych. Jednym z fundamentów udanego biznesu jest dziś prowadzenie Facebooka firmowego, co jest niezwykle skomplikowane i przerasta wielu przedsiębiorców.
Facebook – szybka ewolucja i kombajn dający potężne możliwości
Facebook jeszcze kilka lat temu był portalem o wiele prostszym, gdyż tak naprawdę zmieniła się jego formuła. Z portalu, którego głównym celem było po prostu tworzenie i funkcjonowanie na jego łamach społeczności, zamienił się on w portal marketingowy, na którym firmy bezpośrednio komunikują się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami.
Prowadzenie facebooka firmowego nie sprowadza się więc dziś tylko do zamieszczania ciekawych treści, ale też do znajomości wielu narzędzi i algorytmów, które zostały wprowadzone na tym portalu w ostatnich latach, zmieniając jego oblicze, czyniąc go potężnym narzędziem dla biznesu i marketerów.
Ten poziom złożoności sprawia, że najlepiej jest powierzyć prowadzenie Facebooka specjalistom, którzy w pełni wykorzystają potencjał tego portalu.
Elementy składowe kampanii na Facebooku – dlaczego najlepiej wynająć usługi agencji?
Prowadzeniem fanpage i strony zajmują się agencje ze specjalizacją w mediach społecznościowych. Zlecającym prowadzenie fanpage cennik usług zazwyczaj wydaje się wygórowany, jednak w rzeczywistości koszty tu są o wiele niższe, niż w przypadku wynajęcia oddzielnych specjalistów, a tych każdy fanpage wymaga wielu – od grafika, poprzez copywritera, specjalistę Google Ads i specjalistę od komunikacji z klientami, po analityka, a często potrzebna jest też opieka osoby z wiedzą prawniczą.
To wszystko sprawia, że obowiązujący w przypadku zespołu działań, jakim jest prowadzenie fanpage cennik nie jest bardzo niski, jednak agencje starają się, by ceny były jak najbardziej optymalne, a do tego dostosowują je one do charakterystyki danej formy – jej wielkości, rozmiaru potrzebnych działań i częstotliwości zamieszczania postów.
Chcąc prowadzić fanpage, który konwertuje, warto jest więc powierzyć zadanie rozwijania go zespołowi specjalistów.